Заборона щодо повернення мита та звільнення від сплати мита
1. До матеріалів, що походять з третіх країн, які використані у виробництві продукції, що походить зі Сторони, на яку видається або оформлюється свідоцтво про походження у відповідності до положень розділу V, не будуть застосовуватися в такій Стороні повернення мита чи звільнення від сплати мита будь-якого виду.
2. Встановлена параграфом 1 заборона буде застосовуватися до будь-якої домовленості щодо відшкодування, звільнення від сплати або щодо несплати повністю або частково мита або податків, що мають еквівалентну силу, що застосовуються в Стороні до матеріалів, використаних у виробництві, якщо таке відшкодування, звільнення від сплати чи несплати застосовується дійсно або таким чином, коли продукція, отримана з цих матеріалів експортується, і не у тому разі, коли вона залишається для внутрішнього використання.
3. Експортер продукції, яка має підтвердження походження, повинен за першою вимогою митних органів надати усі відповідні документи, що підтверджують незастосування повернення мита щодо матеріалів, які походять з третіх країн і використовуються у виробництві відповідної продукції, а також підтверджують факт сплати мита або податків, що мають еквівалентну силу, щодо цих матеріалів.
4. Положення параграфів 1 - 3 будуть застосовуватися також до упаковки, як визначено в статті 7(2), аксесуарів, запасних частин та інструментів, як визначено у статті 8, та продукції, що йде у комплекті, як визначено у статті 9, якщо така продукція походить з третіх країн.
5. Положення параграфів 1-4 будуть застосовуватися лише до матеріалів того виду, до якого застосовується Угода. Більш того, ці положення не унеможливлюють застосування системи відшкодування податків при експорті щодо сільськогосподарських товарів, які застосовуються відповідно до положень Угоди.
6. Незалежно від положень параграфа 1, Сторони можуть домовлятися про повернення мита чи звільнення від сплати мита або податків, що мають еквівалентну силу, стосовно матеріалів, використаних у виробництві продукції, яка походить зі Сторони, з урахуванням таких положень:
a) щодо продукції, що включена до груп 25-49 та 64-97 Гармонізованої Системи, утримуються 5 відсотків митних платежів або менший відсоток, що діє в Україні чи Республіці Македонії.
b) щодо продукції, що включена до груп 50-63 Гармонізованої Системи, утримуються 10 відсотків митних платежів або менший відсоток, що діє в Україні чи Республіці Македонії.
Положення цього пункту застосовуються до 31 грудня 2002 року і можуть бути переглянуті за спільною згодою.
Свідоцтво про походження