Ст. 8-2

Чинна редакція від 11.07.2007

Закону ( 168/97-ВР ) встановлює спеціальний режим оподаткування діяльності з виробами мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату.

Згідно з пунктами 8-2.1 - 8-2.3 цієї статті Закону ( 168/97-ВР ) у випадках, визначених цією статтею, операції з поставки виробів мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату підлягають оподаткуванню згідно з нормами цієї статті та не підлягають оподаткуванню у загальному порядку, встановленому цим Законом.

Для цілей цієї статті терміни вживаються, зокрема у такому значенні:

а) вироби мистецтва, предмети колекціонування або антикваріату - це товари, включені до кодів 9701 - 9706 УКТ ЗЕД ( 2371г-14 );

б) дилер - це платник податку, який придбаває (набуває за іншими цивільно-правовими договорами), у тому числі шляхом імпорту, вироби мистецтва, предмети колекціонування або антикваріату (далі - культурні цінності) з метою їх подальшого перепродажу, незалежно від того, чи діє такий платник податку від свого імені або від імені іншої особи за винагороду.

Відповідно до абзацу третього пункту 8-2.3 зазначеної статті Закону ( 168/97-ВР ) при імпортуванні на митну територію України платником податку культурних цінностей база оподаткування визначається відповідно до норм пункту 4.3 статті 4 цього Закону.

Пунктом 8-2.4 цієї статті Закону ( 168/97-ВР ) встановлено, що норми пункту 82.3 застосовуються лише у випадках, якщо дилер придбаває культурні цінності, зокрема у митному режимі імпорту.

З огляду на викладене, на нашу думку, стаття 8-2 Закону ( 168/97-ВР ) регулює, зокрема порядок оподаткування операцій з ввезення (пересилання) на митну територію України виробів мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату, що здійснюються дилером - платником податку. Оподаткування вказаних операцій інших платників податку, які не є дилерами, здійснюється у загальному порядку встановленому Законом.

Таким чином, фізична особа, яка не зареєстрована платником податку на додану вартість, але ввозить (пересилає) товари, в тому числі і культурні цінності, в обсягах, що перевищують неторговий оборот, на нашу думку, є платником податку на додану вартість.

Заступник Міністра Л.В.Єфіменко

WEB MD Office "НПО Поверхность", www.master-d.com.ua