Інструкція про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального…, п. 4.1

Чинна редакція від 26.08.1999

Інструкція про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування України

Відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове соціальне страхування" ( 402/97-ВР ) (із внесеними до нього змінами і доповненнями) встановлено ставки збору на обов'язкове соціальне страхування до Фонду для платників збору, зазначених у підпунктах 2.1.1, 2.1.2 пункту 2.1 і пункті 2.2 цієї Інструкції, в розмірі 4 відсотки від об'єкта оподаткування, а для зазначених у пункті 2.3 розмір збору визначено постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 1993 року N 398 ( 398-93-п ) "Питання соціального страхування" - 1 відсоток від об'єкта оподаткування.

Об'єктом оподаткування для нарахування збору на обов'язкове соціальне страхування є:

- для платників збору, визначених підпунктами 2.1.1, 2.1.2 пункту 2.1 і пунктом 2.2 зазначеної Інструкції - фактичні витрати на оплату праці працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці" (108/95-ВР), крім виплат, передбачених Переліком видів оплати праці та інших виплат, на які не нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та які не враховуються при обчисленні середньомісячної заробітної плати для призначення пенсій, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України 18.05.98 за N 697 ( 697-98-п ), а також винагороди, що виплачуються громадянам за виконання робіт (послуг) згідно з цивільно-правовими договорами;

- для платників збору, визначених пунктом 2.3 зазначеної Інструкції, - сума оподатковуваного доходу (прибутку), яка обчислена в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства України.