1. Оподатковуваний оборот з реалізованих товарів (робіт, послуг) обчислюється виходячи з їх вартості за вільними цінами і тарифами, державними фіксованими та регульованими цінами і тарифами, що включають податок на добавлену вартість за встановленою ставкою.
До обороту, що підлягає оподаткуванню, включаються також додаткові кошти, одержані від підприємств-покупців (замовників) на власні потреби підприємств-постачальників (підрядчиків, перевізників).
При визначенні оподатковуваного обороту до нього включається сума акцизного збору та плата за організацію програм телебачення і радіомовлення у встановлених розмірах, а також суми інших надбавок до цін (тарифів), що передбачені чинним законодавством.
2. При обміні на території України товарами (роботами, послугами) власного виробництва, при їх передачі безплатно або з частковою оплатою, оподатковуваний оборот обчислюється виходячи з рівня державних фіксованих та регульованих цін (тарифів) або середніх вільних цін і тарифів по підприємству, що включають фактичну собівартість і прибуток на подібні товари (роботи, послуги), а при обміні покупними товарами або реалізації їх за цінами нижчими від цін придбання - виходячи з їх купівельної ціни.
При використанні товарів власного виробництва для потреб, не пов'язаних з виробничою діяльністю, оподатковуваний оборот обчислюється виходячи з вартості таких або аналогічних товарів, а в разі відсутності такої вартості - із собівартості, визначеної у день здійснення обороту.
При виконанні робіт чи наданні послуг для власних потреб, не пов'язаних з виробничою діяльністю, оподатковуваним оборотом є сума витрат на їх виконання.
При виготовленні товарів з сировини і матеріалів, що надаються, оподатковуваним оборотом є вартість їх оброблення.
3. До оподатковуваного обороту вартість заставної (поворотної) тари не включається.
4. У торговельних, заготівельних, оптових, постачальницько-збутових та інших підприємств, що надають торговельно-посередницькі послуги, оподатковуваним оборотом є сума валового доходу, одержаного у вигляді надбавок, націнок, знижок, винагород, зборів.
5. Підприємствам з сезонним характером виробництва та заготівельним підприємствам і організаціям за залишками невикористаних (нереалізованих) товарів провадиться кредитування податку на добавлену вартість, сплаченого постачальникам цих товарів.