Ст. 8

Чинна редакція від 19.10.1992

Розділ II. Встановлення акцизного податку

1. На додаток до загальних положень, викладених у Директиві 92/12/ЄЕС ( 994_361 ), про звільнення від податку використання продуктів, які підлягають оподаткуванню акцизним податком, та без ушкоджень для інших положень Співтовариства, держави-члени звільняють наступні продукти від податку узгодженим акцизним податком за умови, які вони застосовують для цілей забезпечення вірного та справедливого застосування таких звільнень та запобігання ухиленню від сплати податку, зменшенню сум податку та податковим зловживанням:

(a) нафтопродукти, які використовуються для цілей, відмінних від їх використання як моторного палива або палива для обігріву;

(b) нафтопродукти, які поставляються для використання як паливо для повітряних сполучень, крім приватних прогулянкових польотів.

Для цілей цієї Директиви, термін "приватні прогулянкові польоти" означає використання літальних апаратів їхнім власником або фізичною чи юридичною особою, яка користується такими літальними апаратами за наймом або у інший спосіб для інших цілей, крім комерційних або, зокрема, цілей перевезення пасажирів або товарів, або для надання послуг за винагороду, або для цілей представників державної влади.

Держави-члени можуть обмежувати сферу застосування цього звільнення від податку поставками палива для реактивних літаків (товарний код CN 2710 0051);

(c) нафтопродукти, які поставляються для використання як паливо для цілей водних сполучень у водах Співтовариства (включаючи риболовлю), крім використання для власних прогулянкових судна.

Для цілей цієї Директиви термін "власні прогулянкові судна" означають, будь-яке судно, яке використовується його власником або фізичною чи юридичною особою, яка користується такими плавальними суднами за наймом або в інший спосіб для інших цілей, крім комерційних або, зокрема, цілей перевезення пасажирів або товарів, або для надання послуг за винагороду, або для цілей представників державної влади.

2. Без жодних ушкоджень для інших положень Співтовариства держави-члени можуть застосовувати повне або часткове звільнення від податку або зменшення ставки податку на нафтопродукти, які перебувають під фіскальним контролем:

(a) у процесі виробки електроенергії та на комбінованих підприємствах з вироблення електроенергії та тепла;

(b) для водних сполучень на внутрішніх водних шляхах за допомогою суден, крім приватних суден для прогулянкових цілей;

(c) у сфері пасажирських перевезень, а також перевезення товарів залізницею;

(d) у сфері пілотних проектів у області технологічних розробок більш екологічно чистих продуктів та, зокрема, палива з ресурсів, що поновлюються;

(e) у сфері виробництва, розробки, тестування та технічного обслуговування літаків та кораблів;

(f) виключно у роботах у сільському господарстві, садівництві та городництві, зокрема у лісництві та риболовлі на внутрішніх водоймищах;

(g) стосовно робіт по розчистці судноплавних шляхів та портів.

3. Держави-члени можуть також застосовувати у нижченаведених випадках промислового та комерційного використання зменшені ставки оподаткування газойлю та/або зрідженого природного газу, та/або метану, та/або керосину (гасу), які використовуються під фіскальним контролем за умови, що ставка, яка застосовується, є не нижчою, ніж мінімальна ставка податку, встановлена Директивою 92/82/ЄЕС ( 994_371 ) для зближення ставок акцизного податку на нафтопродукти:

(a) для стаціонарних двигунів;

(b) для станків та машин, які використовуються у будівництві, цивільному будівництві та суспільних роботах;

(c) для транспортних засобів, які призначені для використання у польових умовах, або стосовно яких немає дозволу на їхнє використання на автошляхах загального користування.

4. Рада, діючи одностайно на пропозицію Комісії, може надавати дозвіл будь-якій державі-члену на встановлення подальших звільнень від податку або зниження ставок податків, виходячи з конкретних політичних міркувань.

Держави-члени, які бажають вжити таких заходів, мають відповідно поінформувати Комісію, а також надати Комісії всю необхідну інформацію. Комісія інформує інші держави-члени про запропоновані заходи протягом одного місяця. Вважається, що Рада дозволила таке запропоноване звільнення від податку або зменшення ставки податку, якщо протягом двох місяців з дати інформування інших держав-членів, як викладено у другому підпункті, ані Комісія, ані жодна держава-член не вимагають розгляду цього питання.

5. Якщо Комісія вважає, що таке звільнення від податку або зменшення ставки податку, про які йдеться у пункті 4, більше не є достатніми, зокрема, коли йдеться про чесну конкуренцію або порушення нормального функціонування внутрішнього ринку, або політику Комісії у сфері захисту навколишнього середовища, Комісія подає відповідні пропозиції до Ради. Рада приймає одностайне рішення по таких пропозиціях.

6. У будь-якому випадку, але не пізніше 31 грудня 1996 року, Рада переглядає ситуацію стосовно звільнення від податку або зменшеннями ставки податку, про які йдеться у пункті 4, на підставі звіту Комісії, та приймає одностайне рішення по пропозиції Комісії після проведення консультацій з Європейським Парламентом, стосовно скасування, зміни чи продовження строку дії таких звільнень від податку або зменшень ставки податку, деяких з них або всіх.

7. Не пізніше 31 грудня 1997 року Рада переглядає звільнення від податку, про які йдеться у пункті 1 (a) та 2 (b), на підставі звіту Комісії та з урахуванням зовнішніх витрат, пов'язаних з такими видами транспорту, а також відповідного впливу на навколишнє середовище, та виносить одностайне рішення по пропозиції Комісії щодо скасування або зміни таких звільнень.

8. Держави-члени вільні у впровадженні звільнень від податку або зменшення ставки податку, про які йдеться у пункті 4, шляхом відшкодування сум раніше сплаченого акцизного податку.